Magic the Gathering

Forum o najlepszej karciance

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2008-03-17 19:57:38

totus

Profesor

4792074
Zarejestrowany: 2008-03-17
Posty: 91

"Umiejętności" kart

Bloodthirst - Jeśli przeciwnik otrzymał w tej turze obrażenia, to karta z tą zdolnością wchodzi na pole z tyloma +1/+1 jaką ma liczbę po słowie Bloodthirst.

Buyback - Gdy podczas zagrania karty, zapłacimy koszt Buyback, to zamiast isć na cmentarz, wraca do ręki gdy jest zniszczona.

Regeneration - Grając stworkiem z tą zdolnością, i opłacając przy okazjii jego koszt regeneracji to stworek unika śmierci.

Sweep - Możesz cofnąć na rękę właściciela dowolną ilość jakiegoś basic landu, kontrolowanego przez ciebie. Za każdy cofnięty w ten sposób land, uzyskujesz wielokrotność efektu opisanego przy sweep

Treshold - Taką zdolność można grać gdy ma się 7 lub więcej kart w grobie.

Echo - Podczas zakończenia następnej tury, kontrolujący kartę z tą zdolnością musi zapłacić jeszcze raz jej koszt, a jeśli tego nie zrobi to dana karta ginie.

Madness - Możesz zagrać kartę za pomocą jej kosztu Madness kiedy wyrzucasz ją z ręki (płacisz wtedy jej Madness cost).

Kicker - Kiedy grasz kartą spell, to możesz zapłacić kickera by zyskać nowe właściwości.

Flashback - Gdy karta z tą zdolnością jest w grobie, to możesz płacąc jej flashback cost i użyć jej zdolności jeszcze raz, a potem trzeba ją wyrzucić z gry.

Unblockable - Potwór z tą zdolnością nie może być blokowany przez żadną creaturę, chyba że przy użyciu czaru (spell)

Fading - To oznacza "liczniki" które po jednym w każdej turze oprócz tej w której ten stworek jest przywoływany, zdejmujemy, i jak zdejmiemy ostatni to ta creatura ginie.

Entwine - Opłacając tą zdolność, można użyć wszystkich efektów Choose One.

Haste - Stworek który ma tę zdolność może atakować w tej samej turze co został przywołany (stworki bez tej zdolności nie mogą)

Bushido - Gdy stworek z tą zdolnością blokuje lub jest blokowana, to dostaje +1/+1 za taka liczbę jaką ma po słowie Buszhido.

Summoning Sickness : Oznacza to to samo co "haste", ale występuje tylko na kartach ze starszych edycji.

Channel - Płacąc koszt tej zdolności, i wyrzucając kartę z tą zdolnością z ręki, zyskujemy napisany przy tej zdolności efekt.

Protection from... - Stworek z tą zdolnością nie może mieć obrażeń zadawanych od tego koloru, jeśli natomiast zostanie zablokowanym przez istotę z danego koloru nie zadaje ona obrażeń, lecz może blokować sama je otrzymując.

Epic - Możemy do końca gry zagrać tylko kartę z tą zdolnością ale w zamian za to, możemy używać jej w końcu naszej tury bez kosztu.

Double strike - Stworek z double strike najpierw zadaje obrażenia w fazie first strike, a potem w normalnej fazie walki.

Trample - Gdy stworek np. 2/2 z tą zdolnością zostanie zablokowany przez stworka 1/1 to w przeciwnika 1 (2 - 1 = 1), albo 7/7 ma bloka przez 3/3 to w przeciwnika idzie -4 punkty (7 - 3 = 4)

Scry - Przeglądasz liczbę kart przy tej zdolności z góry talii, i dowolną ich ilość kładziesz na spód talii i dowolną ilość na wierzch.

Replicate - Gdy gramy czarem z tą zdolnością, to możemy zapłacić tyle razy jego koszt, ile nam starczy many, by użyć jej efektu znowu (to można zrobić tylko gdy używamy tej karty pierwszy raz).

Fear - Stworek z tą zdolnością może być zablokowana tylko przez creatury czarne, lub artefaktyczne.

First Strike - Jeśli stworek z tą zdolnością, podczas walki "bije się" z potworem przeciwnika który ma tyle samo życia lub mniej życia niż ta ataku, to ta go zabija.

Flying - Stworek z tą zdolnością nie może być blokowany przez żadną istotę, z wyjątkiem tej która też ma tą zdolność, ale sama może blokować stworki bez tej zdolności.

Shadow - To samo co "Flying" tylko że stworki z tą zdolnością mogą blokować tylko stworki z Shadow.

Soulshift - kiedy ta karta z tą zdolnością (i przy niej jakąś cyferką) ląduje na cmentarzu, to można Spirita o converted mana X lub mniejszym przenieść z cmentarza na rękę.

Dredge - Możesz wyrzucić tyle kart z wierzchu talii, jaka jest liczba po tej zdolności, i karta z tą zdolnością wraca ci z cmentarza do ręki.

Ninjutsu - możemy użyć tej zdolności tylko, gdy któryś z naszych atakujących stworów nie zostanie zablokowany, wtedy płacąc koszt Ninjutsu karty z ta zdolnością, którą mamy na ręce, cofamy nie zablokowanego atakera na rękę, a w jego miejsce wstawiamy ztapowanego stwora, któremu opłaciliśmy koszt Ninjutsu, zada on oponentowi obrażenia, jako normalny atakujący.

Flanking - Gdy stwora z tą zdolnością blokuje stwór bez tej zdolności, to to dostaje do końca tury -1/-1.

Cumulative upkeep - Gdy gracz do którego ta karta kończy turę to, kładzie znacznik na karcie z tą zdolnością, następnie może opłacić koszt podany przy cumulative upkeep, pomnożony przez ilość znaczników na danej karcie. Jeśli nie zapłacimy cumulative upkeep, karta idzie na cmentarz.

Haunt - Gdy karta z Hauntem idzie na cmentarz, usuń ją po za grę nawiedzając jakąś creaturę,a w momencie kiedy wybrana creatura idzie na cmentarz zostaje ponownie uruchomiona zdolność karty z Hauntem.

Landwalk - Potwór który posiada np. swampwalk nie może być blokowany jeśli przeciwnik ma Swamp na polu, stworek z forestwalk to samo tylko nie może być blokowany jeśli przeciwnik posiada Forest itd.

Morph - Można wystawić kartę za koszt 3, ale wtedy kładziemy ją rewersem do góry i ma ona parametry 2/2, możemy jednak w każdej chwili zapłacić koszt zaznaczony przy Morph i odwrócić kartę do normalnej postaci stwora.

Modular - Creatura z tą zdolnością wchodzi do gry z X +1/+1 counters na sobie, a gdy ginie można je dać na inną Artefaktyczną creaturę. (chyba że napisane jest inaczej)

Landcycling - Możemy wyrzucić tę kartę z ręki za koszt napisany przy tej zdolności, i za to bierzemy sobie z talii danego Basic Landa.

Indestructible - Zdolność chroni potwora przed efektem destroy, i śmiertelnymi obrażeniami, ale nie chroni przed niczym innym.

Cycling - Po opłaceniu kosztu można wyrzucić daną kartę z ręki na cmentarz i dobrać nową kartę.

Convoke - Każda creatura którą tapniemy dla tej zdolności, liczy się jako 1 bezkolorowa mana dla tej karty, lub mana takiego koloru jaka sama jest tapnięta karta.

Splice onto Arcane - Gdy zagrywasz czar typu Arcane możesz pokazać przeciwnikowi daną kartę i zapłacić jej koszt Splice onto Arcane, jeżeli to zrobisz to dodajesz do efektu zagranego czaru Arcaneefekt karty "Slicowanej" i ta "Splicowana" karta wraca na rękę.

Phasing - Creatura z tą zdolnością w tej turze w której wchodzi do gry jest odkładana na bok, bo w tej nie może brać udziału w grze, i dopiero w następnej może, ale w jeszcze kolejnej już nie, i tak na zmianę.

Defender - Creatura z tą zdolnością nie moze atakować.

Vigilance - Stworek z tą zdolnością który atakuje nie jest tapowany.

Transmute - płacąc koszt obok zdolności, możesz wyrzucić tę kartę z ręki i poszukać w talii kartę z takim samym konwertowanym kosztem, pokazać ją i włożyć do ręki ale można ja zagrać tyko jako czar (sorcery).

Sunburst - karta wchodzi do gry z 1 charge counter za każdy kolor many użytej w koszcie opłacenia jej.

Protection from ... - Potworek, nie może mieć żadnych obrażeń ani innych rzeczy, przed tym co jet napisane dalej (czyli nie może mieć od tego obrażeń, i jeśli to jest kolor, to nie może być blokowany przez stworki z tego koloru).

Storm - Gdy zagrywasz czar tą zdolnością połóż na stosie jego dodatkową kopię za każdy czar zagrany w tej turze zanim zagrałeś tę kartę.

Rampage X - Stworek z tą zdolnością dostaje +X/+X za każdą blokującą go creaturę oprócz pierwszej.

Radiance - Rzucając ten czar sprawiasz, że creatura jakiegoś koloru, i inne z tego koloru dostają ochrone przed wybranym wcześniej kolorem

Graft X - Potwór zwykle ma 0/0 i wchodzi do gry z tyloma counterami +1/+1 jaką ma liczbę zamiast tego X.

Hellbent - Ta karta ma jakiś trochę inny/dodatkowy efekt, kiedy nie masz kart na ręce.

Suspend X - Y - Żeby wezwać tą kartę, zapłać Y i usuń ją po za grę z X time counters, co ture na początku twojego upkeepu zdejmuj 1, a gdy zdejmiesz wszystkie, możesz dać tą kartę dać do gry bez mana kosztu.

Split Second - kiedy karta jeszcze jest w stosie, żadna karta nie może być grana (UWAGA: do tego nie jestem do końca pewien)

P.S
Nie jestem autorem tego tekstu. Tekst pochodzi ze strony: http://www.magicthegathering.pl

Ostatnio edytowany przez totus (2008-03-17 19:58:14)


Spotkajmy się w Włoszczowej Gosiewski płaci.

Offline

 

#2 2008-03-17 20:02:26

La Kunkfat

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-17
Posty: 18

Re: "Umiejętności" kart

"Unblockable - Potwór z tą zdolnością nie może być blokowany przez żadną creaturę, chyba że przy użyciu czaru (spell)"
Powiedz mi jak czar może blokować?

"Buyback - Gdy podczas zagrania karty, zapłacimy koszt Buyback, to zamiast isć na cmentarz, wraca do ręki gdy jest zniszczona."
Nie jak jest zinszczona tylko kiedy jest zagrywana wraca do ręki.

"Haste - Stworek który ma tę zdolność może atakować w tej samej turze co został przywołany (stworki bez tej zdolności nie mogą)"
Stwór ten może także używać activated abilities jakie posiada wymagających tapnięcia w tej turze w której wszedł

"Epic - Możemy do końca gry zagrać tylko kartę z tą zdolnością ale w zamian za to, możemy używać jej w końcu naszej tury bez kosztu."
Nieprawda. Do końca gry nie możemy grać spelli a w upkeepie możemy skopiować ten czar i zagrac go bez płacenia jego mana costu.

"Summoning Sickness : Oznacza to to samo co "haste", ale występuje tylko na kartach ze starszych edycji. "
Summonic sickness oznacza własnie ze dany stwór nie ma haste. Haste dawniej nazywany był. 'This creature is unaffected by summoning sickness.'"

"Protection from... - Stworek z tą zdolnością nie może mieć obrażeń zadawanych od tego koloru, jeśli natomiast zostanie zablokowanym przez istotę z danego koloru nie zadaje ona obrażeń, lecz może blokować sama je otrzymując."
Dodatkowo kreatura z proteckja np na czarny nie moze byc zablokowana przez czarna krite.

"Double strike - Stworek z double strike najpierw zadaje obrażenia w fazie first strike, a potem w normalnej fazie walki."
I zadaje podwójne obrażenia w związku z tym.

"Landcycling - Możemy wyrzucić tę kartę z ręki za koszt napisany przy tej zdolności, i za to bierzemy sobie z talii danego Basic Landa."
Nieprawda. Możesz nią wyszukac też odpowiedniego duala.

"Graft X - Potwór zwykle ma 0/0 i wchodzi do gry z tyloma counterami +1/+1 jaką ma liczbę zamiast tego X."
I jak wchodzi inna kreatura do gry to możesz przerzucic na nią wybraną przez ciebie liczbe kanterkówz tej krity.

"Suspend X - Y - Żeby wezwać tą kartę, zapłać Y i usuń ją po za grę z X time counters, co ture na początku twojego upkeepu zdejmuj 1, a gdy zdejmiesz wszystkie, możesz dać tą kartę dać do gry bez mana kosztu."
I to też się dzieje w upkeepie.

"Split Second - kiedy karta jeszcze jest w stosie, żadna karta nie może być grana (UWAGA: do tego nie jestem do końca pewien)"
Jak karta z tą mechaniką jest na stosie nie może zostać zagrany zadny spell ani zadna activated abilitity nie licząc mana abilities.

Brakuje mechaniki Flash.

Flash - karta z tą mechaniką może zostac zagrana na instancie.

Offline

 

#3 2008-03-23 11:27:12

totus

Profesor

4792074
Zarejestrowany: 2008-03-17
Posty: 91

Re: "Umiejętności" kart

AHa dodam jeszcze jedną umiejętność (chyba jej tu nie ma)
"Champion a(n) (...)*-gdy karta z tą umiejętnością wchodzi do gry musisz ją poświęcić chyba, że wyjmiesz jednego innego (...)* z gry (nie na cmentarz), potem gdy karta z tą umiejętnością opuszcza grę to wyjęta karta z gry wraca do niej.
* w nawiasach są rodzaje lub typy sworków. np champion an elemental lub champion a treefolk or warrior. Czyli gry pisze "champion an elemental" to wyjmujemu z gry dowolnego elementala.
P.S
To akurat było łatwe do przetłumaczenia. Dla ludzi specjalnej troski pisze when this comes to play, sacrifice it unless you remove another(...) you control... . Więc trzeba ją poświęcić chyba, że (unless) wyjmiesz z gry jednego innego (...).

Ostatnio edytowany przez totus (2008-03-23 11:27:44)


Spotkajmy się w Włoszczowej Gosiewski płaci.

Offline

 

#4 2008-03-29 12:37:47

Asarnoh

Doświadczny (pół)

Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2008-03-17
Posty: 11

Re: "Umiejętności" kart

Hmm... Asar ma pytanie. Czy ktoś wie co daje karta mająca np. Ripple 4? Z opisu raczej nie mogę wyciągnąc nic ciekawego...


http://www.wizards.com/magic/images/whatcolor_isgreen.jpg

Offline

 

#5 2008-03-29 22:56:29

totus

Profesor

4792074
Zarejestrowany: 2008-03-17
Posty: 91

Re: "Umiejętności" kart

Mnie się wydaje,że ogładasz tyle kart ile pisze w opisie i wykładasz do gry wszystkie karty z umiejętnością Ripple i z tym samym numerkiem po nazwie umiejętności (np. gdy masz na karcie Ripple 4 to oglądasz 4 karty z góry swojej kupki i dajesz do gry wszystkie karty ( z tych, które ciągnąłeś) z umiejętnością Ripple 4) reszta idzie na spód kupki.
P.S
Przynajmniej ja tak to zrozumiałem.


Spotkajmy się w Włoszczowej Gosiewski płaci.

Offline

 

#6 2008-09-18 00:24:21

Mora

Administrator

2134318
Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2008-03-31
Posty: 76
WWW

Re: "Umiejętności" kart

Uaktualnienie - LORWYN

Changeling - Dany potwór jest każdym typem potwora (Elf, Goblin, Warrior, Wizard)

Evoke - Możesz zagrać kosztem Evoke potwora, zamiast zwykłego kosztu (zazwyczaj wyższy)

Clash - 2 graczy odkrywa 1 kartę z góry, porównują koszt many i ten gracz, który ma wyższy koszt wygrywa, teraz należy odłożyć kartę na górę lub spód biblioteki (według upodobania).

Planeswalker - Planeswalker to nowy typ potwora, zdobywa on lojalność dzięki której może użyć swoich umiejętności, planeswalkera można zaatakować i blokować










Uaktualnienie - SHADOWMOOR

Persist - Gdy potwór idzie na cmentarz (z umiejętnością persist) wraca za darmo do gry z counterem -1/-1, potwór nie wraca z cmentarza gdy ma na sobie counter -1/-1

Witcher - Ten potwór zadaje obrażenia w postaci minusowych counterów

Conspire - Gdy używasz instant lub sorrcery możesz ztapować 2 potwory pod twoją kontrolą, i tworzysz kopie użytego instanta lub sorrcery i możesz wybrac nowy cel dla tego czaru.


http://img222.imageshack.us/img222/6601/gothiciiizm2.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wwemagnus.pun.pl www.narutoninja.pun.pl www.voodooguild.pun.pl www.ometinie.pun.pl www.gamesoft.pun.pl