Forum o najlepszej karciance
Bloodthirst - Jeśli przeciwnik otrzymał w tej turze obrażenia, to karta z tą zdolnością wchodzi na pole z tyloma +1/+1 jaką ma liczbę po słowie Bloodthirst.
Buyback - Gdy podczas zagrania karty, zapłacimy koszt Buyback, to zamiast isć na cmentarz, wraca do ręki gdy jest zniszczona.
Regeneration - Grając stworkiem z tą zdolnością, i opłacając przy okazjii jego koszt regeneracji to stworek unika śmierci.
Sweep - Możesz cofnąć na rękę właściciela dowolną ilość jakiegoś basic landu, kontrolowanego przez ciebie. Za każdy cofnięty w ten sposób land, uzyskujesz wielokrotność efektu opisanego przy sweep
Treshold - Taką zdolność można grać gdy ma się 7 lub więcej kart w grobie.
Echo - Podczas zakończenia następnej tury, kontrolujący kartę z tą zdolnością musi zapłacić jeszcze raz jej koszt, a jeśli tego nie zrobi to dana karta ginie.
Madness - Możesz zagrać kartę za pomocą jej kosztu Madness kiedy wyrzucasz ją z ręki (płacisz wtedy jej Madness cost).
Kicker - Kiedy grasz kartą spell, to możesz zapłacić kickera by zyskać nowe właściwości.
Flashback - Gdy karta z tą zdolnością jest w grobie, to możesz płacąc jej flashback cost i użyć jej zdolności jeszcze raz, a potem trzeba ją wyrzucić z gry.
Unblockable - Potwór z tą zdolnością nie może być blokowany przez żadną creaturę, chyba że przy użyciu czaru (spell)
Fading - To oznacza "liczniki" które po jednym w każdej turze oprócz tej w której ten stworek jest przywoływany, zdejmujemy, i jak zdejmiemy ostatni to ta creatura ginie.
Entwine - Opłacając tą zdolność, można użyć wszystkich efektów Choose One.
Haste - Stworek który ma tę zdolność może atakować w tej samej turze co został przywołany (stworki bez tej zdolności nie mogą)
Bushido - Gdy stworek z tą zdolnością blokuje lub jest blokowana, to dostaje +1/+1 za taka liczbę jaką ma po słowie Buszhido.
Summoning Sickness : Oznacza to to samo co "haste", ale występuje tylko na kartach ze starszych edycji.
Channel - Płacąc koszt tej zdolności, i wyrzucając kartę z tą zdolnością z ręki, zyskujemy napisany przy tej zdolności efekt.
Protection from... - Stworek z tą zdolnością nie może mieć obrażeń zadawanych od tego koloru, jeśli natomiast zostanie zablokowanym przez istotę z danego koloru nie zadaje ona obrażeń, lecz może blokować sama je otrzymując.
Epic - Możemy do końca gry zagrać tylko kartę z tą zdolnością ale w zamian za to, możemy używać jej w końcu naszej tury bez kosztu.
Double strike - Stworek z double strike najpierw zadaje obrażenia w fazie first strike, a potem w normalnej fazie walki.
Trample - Gdy stworek np. 2/2 z tą zdolnością zostanie zablokowany przez stworka 1/1 to w przeciwnika 1 (2 - 1 = 1), albo 7/7 ma bloka przez 3/3 to w przeciwnika idzie -4 punkty (7 - 3 = 4)
Scry - Przeglądasz liczbę kart przy tej zdolności z góry talii, i dowolną ich ilość kładziesz na spód talii i dowolną ilość na wierzch.
Replicate - Gdy gramy czarem z tą zdolnością, to możemy zapłacić tyle razy jego koszt, ile nam starczy many, by użyć jej efektu znowu (to można zrobić tylko gdy używamy tej karty pierwszy raz).
Fear - Stworek z tą zdolnością może być zablokowana tylko przez creatury czarne, lub artefaktyczne.
First Strike - Jeśli stworek z tą zdolnością, podczas walki "bije się" z potworem przeciwnika który ma tyle samo życia lub mniej życia niż ta ataku, to ta go zabija.
Flying - Stworek z tą zdolnością nie może być blokowany przez żadną istotę, z wyjątkiem tej która też ma tą zdolność, ale sama może blokować stworki bez tej zdolności.
Shadow - To samo co "Flying" tylko że stworki z tą zdolnością mogą blokować tylko stworki z Shadow.
Soulshift - kiedy ta karta z tą zdolnością (i przy niej jakąś cyferką) ląduje na cmentarzu, to można Spirita o converted mana X lub mniejszym przenieść z cmentarza na rękę.
Dredge - Możesz wyrzucić tyle kart z wierzchu talii, jaka jest liczba po tej zdolności, i karta z tą zdolnością wraca ci z cmentarza do ręki.
Ninjutsu - możemy użyć tej zdolności tylko, gdy któryś z naszych atakujących stworów nie zostanie zablokowany, wtedy płacąc koszt Ninjutsu karty z ta zdolnością, którą mamy na ręce, cofamy nie zablokowanego atakera na rękę, a w jego miejsce wstawiamy ztapowanego stwora, któremu opłaciliśmy koszt Ninjutsu, zada on oponentowi obrażenia, jako normalny atakujący.
Flanking - Gdy stwora z tą zdolnością blokuje stwór bez tej zdolności, to to dostaje do końca tury -1/-1.
Cumulative upkeep - Gdy gracz do którego ta karta kończy turę to, kładzie znacznik na karcie z tą zdolnością, następnie może opłacić koszt podany przy cumulative upkeep, pomnożony przez ilość znaczników na danej karcie. Jeśli nie zapłacimy cumulative upkeep, karta idzie na cmentarz.
Haunt - Gdy karta z Hauntem idzie na cmentarz, usuń ją po za grę nawiedzając jakąś creaturę,a w momencie kiedy wybrana creatura idzie na cmentarz zostaje ponownie uruchomiona zdolność karty z Hauntem.
Landwalk - Potwór który posiada np. swampwalk nie może być blokowany jeśli przeciwnik ma Swamp na polu, stworek z forestwalk to samo tylko nie może być blokowany jeśli przeciwnik posiada Forest itd.
Morph - Można wystawić kartę za koszt 3, ale wtedy kładziemy ją rewersem do góry i ma ona parametry 2/2, możemy jednak w każdej chwili zapłacić koszt zaznaczony przy Morph i odwrócić kartę do normalnej postaci stwora.
Modular - Creatura z tą zdolnością wchodzi do gry z X +1/+1 counters na sobie, a gdy ginie można je dać na inną Artefaktyczną creaturę. (chyba że napisane jest inaczej)
Landcycling - Możemy wyrzucić tę kartę z ręki za koszt napisany przy tej zdolności, i za to bierzemy sobie z talii danego Basic Landa.
Indestructible - Zdolność chroni potwora przed efektem destroy, i śmiertelnymi obrażeniami, ale nie chroni przed niczym innym.
Cycling - Po opłaceniu kosztu można wyrzucić daną kartę z ręki na cmentarz i dobrać nową kartę.
Convoke - Każda creatura którą tapniemy dla tej zdolności, liczy się jako 1 bezkolorowa mana dla tej karty, lub mana takiego koloru jaka sama jest tapnięta karta.
Splice onto Arcane - Gdy zagrywasz czar typu Arcane możesz pokazać przeciwnikowi daną kartę i zapłacić jej koszt Splice onto Arcane, jeżeli to zrobisz to dodajesz do efektu zagranego czaru Arcaneefekt karty "Slicowanej" i ta "Splicowana" karta wraca na rękę.
Phasing - Creatura z tą zdolnością w tej turze w której wchodzi do gry jest odkładana na bok, bo w tej nie może brać udziału w grze, i dopiero w następnej może, ale w jeszcze kolejnej już nie, i tak na zmianę.
Defender - Creatura z tą zdolnością nie moze atakować.
Vigilance - Stworek z tą zdolnością który atakuje nie jest tapowany.
Transmute - płacąc koszt obok zdolności, możesz wyrzucić tę kartę z ręki i poszukać w talii kartę z takim samym konwertowanym kosztem, pokazać ją i włożyć do ręki ale można ja zagrać tyko jako czar (sorcery).
Sunburst - karta wchodzi do gry z 1 charge counter za każdy kolor many użytej w koszcie opłacenia jej.
Protection from ... - Potworek, nie może mieć żadnych obrażeń ani innych rzeczy, przed tym co jet napisane dalej (czyli nie może mieć od tego obrażeń, i jeśli to jest kolor, to nie może być blokowany przez stworki z tego koloru).
Storm - Gdy zagrywasz czar tą zdolnością połóż na stosie jego dodatkową kopię za każdy czar zagrany w tej turze zanim zagrałeś tę kartę.
Rampage X - Stworek z tą zdolnością dostaje +X/+X za każdą blokującą go creaturę oprócz pierwszej.
Radiance - Rzucając ten czar sprawiasz, że creatura jakiegoś koloru, i inne z tego koloru dostają ochrone przed wybranym wcześniej kolorem
Graft X - Potwór zwykle ma 0/0 i wchodzi do gry z tyloma counterami +1/+1 jaką ma liczbę zamiast tego X.
Hellbent - Ta karta ma jakiś trochę inny/dodatkowy efekt, kiedy nie masz kart na ręce.
Suspend X - Y - Żeby wezwać tą kartę, zapłać Y i usuń ją po za grę z X time counters, co ture na początku twojego upkeepu zdejmuj 1, a gdy zdejmiesz wszystkie, możesz dać tą kartę dać do gry bez mana kosztu.
Split Second - kiedy karta jeszcze jest w stosie, żadna karta nie może być grana (UWAGA: do tego nie jestem do końca pewien)
P.S
Nie jestem autorem tego tekstu. Tekst pochodzi ze strony: http://www.magicthegathering.pl
Ostatnio edytowany przez totus (2008-03-17 19:58:14)
Offline
Administrator
"Unblockable - Potwór z tą zdolnością nie może być blokowany przez żadną creaturę, chyba że przy użyciu czaru (spell)"
Powiedz mi jak czar może blokować?
"Buyback - Gdy podczas zagrania karty, zapłacimy koszt Buyback, to zamiast isć na cmentarz, wraca do ręki gdy jest zniszczona."
Nie jak jest zinszczona tylko kiedy jest zagrywana wraca do ręki.
"Haste - Stworek który ma tę zdolność może atakować w tej samej turze co został przywołany (stworki bez tej zdolności nie mogą)"
Stwór ten może także używać activated abilities jakie posiada wymagających tapnięcia w tej turze w której wszedł
"Epic - Możemy do końca gry zagrać tylko kartę z tą zdolnością ale w zamian za to, możemy używać jej w końcu naszej tury bez kosztu."
Nieprawda. Do końca gry nie możemy grać spelli a w upkeepie możemy skopiować ten czar i zagrac go bez płacenia jego mana costu.
"Summoning Sickness : Oznacza to to samo co "haste", ale występuje tylko na kartach ze starszych edycji. "
Summonic sickness oznacza własnie ze dany stwór nie ma haste. Haste dawniej nazywany był. 'This creature is unaffected by summoning sickness.'"
"Protection from... - Stworek z tą zdolnością nie może mieć obrażeń zadawanych od tego koloru, jeśli natomiast zostanie zablokowanym przez istotę z danego koloru nie zadaje ona obrażeń, lecz może blokować sama je otrzymując."
Dodatkowo kreatura z proteckja np na czarny nie moze byc zablokowana przez czarna krite.
"Double strike - Stworek z double strike najpierw zadaje obrażenia w fazie first strike, a potem w normalnej fazie walki."
I zadaje podwójne obrażenia w związku z tym.
"Landcycling - Możemy wyrzucić tę kartę z ręki za koszt napisany przy tej zdolności, i za to bierzemy sobie z talii danego Basic Landa."
Nieprawda. Możesz nią wyszukac też odpowiedniego duala.
"Graft X - Potwór zwykle ma 0/0 i wchodzi do gry z tyloma counterami +1/+1 jaką ma liczbę zamiast tego X."
I jak wchodzi inna kreatura do gry to możesz przerzucic na nią wybraną przez ciebie liczbe kanterkówz tej krity.
"Suspend X - Y - Żeby wezwać tą kartę, zapłać Y i usuń ją po za grę z X time counters, co ture na początku twojego upkeepu zdejmuj 1, a gdy zdejmiesz wszystkie, możesz dać tą kartę dać do gry bez mana kosztu."
I to też się dzieje w upkeepie.
"Split Second - kiedy karta jeszcze jest w stosie, żadna karta nie może być grana (UWAGA: do tego nie jestem do końca pewien)"
Jak karta z tą mechaniką jest na stosie nie może zostać zagrany zadny spell ani zadna activated abilitity nie licząc mana abilities.
Brakuje mechaniki Flash.
Flash - karta z tą mechaniką może zostac zagrana na instancie.
Offline
AHa dodam jeszcze jedną umiejętność (chyba jej tu nie ma)
"Champion a(n) (...)*-gdy karta z tą umiejętnością wchodzi do gry musisz ją poświęcić chyba, że wyjmiesz jednego innego (...)* z gry (nie na cmentarz), potem gdy karta z tą umiejętnością opuszcza grę to wyjęta karta z gry wraca do niej.
* w nawiasach są rodzaje lub typy sworków. np champion an elemental lub champion a treefolk or warrior. Czyli gry pisze "champion an elemental" to wyjmujemu z gry dowolnego elementala.
P.S
To akurat było łatwe do przetłumaczenia. Dla ludzi specjalnej troski pisze when this comes to play, sacrifice it unless you remove another(...) you control... . Więc trzeba ją poświęcić chyba, że (unless) wyjmiesz z gry jednego innego (...).
Ostatnio edytowany przez totus (2008-03-23 11:27:44)
Offline
Doświadczny (pół)
Hmm... Asar ma pytanie. Czy ktoś wie co daje karta mająca np. Ripple 4? Z opisu raczej nie mogę wyciągnąc nic ciekawego...
Offline
Mnie się wydaje,że ogładasz tyle kart ile pisze w opisie i wykładasz do gry wszystkie karty z umiejętnością Ripple i z tym samym numerkiem po nazwie umiejętności (np. gdy masz na karcie Ripple 4 to oglądasz 4 karty z góry swojej kupki i dajesz do gry wszystkie karty ( z tych, które ciągnąłeś) z umiejętnością Ripple 4) reszta idzie na spód kupki.
P.S
Przynajmniej ja tak to zrozumiałem.
Offline
Uaktualnienie - LORWYN
Changeling - Dany potwór jest każdym typem potwora (Elf, Goblin, Warrior, Wizard)
Evoke - Możesz zagrać kosztem Evoke potwora, zamiast zwykłego kosztu (zazwyczaj wyższy)
Clash - 2 graczy odkrywa 1 kartę z góry, porównują koszt many i ten gracz, który ma wyższy koszt wygrywa, teraz należy odłożyć kartę na górę lub spód biblioteki (według upodobania).
Planeswalker - Planeswalker to nowy typ potwora, zdobywa on lojalność dzięki której może użyć swoich umiejętności, planeswalkera można zaatakować i blokować
Uaktualnienie - SHADOWMOOR
Persist - Gdy potwór idzie na cmentarz (z umiejętnością persist) wraca za darmo do gry z counterem -1/-1, potwór nie wraca z cmentarza gdy ma na sobie counter -1/-1
Witcher - Ten potwór zadaje obrażenia w postaci minusowych counterów
Conspire - Gdy używasz instant lub sorrcery możesz ztapować 2 potwory pod twoją kontrolą, i tworzysz kopie użytego instanta lub sorrcery i możesz wybrac nowy cel dla tego czaru.
Offline